pondělí 13. prosince 2010

OPRAVDU POSLEDNÍ VARIANTA


Nemohla jsem se stále ubránit dojmu, že poslední verze není uplně to pravé - kombinace šesti pilířů s přidáním ostrůvků je lepší z hlediska provozu, ale ne z hlediska vody - vlastně jsem nakonec udělala ještě větší "ucpávku řeky" než předtím. Neustále jsem se snažila udržet klasické uspořádání mostu s lichým počtem polí, ten však v dané situaci opravdu příliš ucpává. Pro zachování pravidelnosti rastru a zároveň menší zásah do koryta Vltavy nezbývá nic jiného, než sudý počet polí a pět pilířů/ostrovů - výjimkami potvrzujícími pravidlo jsou v Praze mosty Karlův, Jiráskův a Legíí - všechny tři mají také sudý počet polí. Rozestup mezi ostrovy se dostává na 22 metrů. Dále jsem se nemohla přenést přes ostrov v plavebním kanálu, tvořící jakýsi trychtýř (1) - myslím, že na tomto místě je důležitější, aby sledoval tok vody, tak, jako zdi zdymadla kousek nad ním. Aby nezasahoval do plavební dráhy, bude o něco kratší. Na závěr jsem ještě zkusila dát ostrovům "hydrodynamičtější" tvar - vychází opět z výše položeného zdymadla, oblé, elipsovité špičky. (5,6) Další obrázky jsou vyrobeny podle tohoto nového rozvržení, doplněna příhradová konstrukce lávky, test s čísly na bocích schodišť, grafikou, nadhledový zákres přiblížený. Pochozí plochu lávky bych ještě chtěla vyzkoušet dřevěnou (kompozit). Měla by být snadno rozložitelná vzhledem k umístění vedení technické infrastruktury pod pochozí plochou.




3 komentáře:

  1. ok, se vsim souhlasim, jen: prihradovinu na lavce u finalni vizualizace hodne potlacte nebo nosnik udelejte jinak (jednosmerne), ph

    OdpovědětVymazat
  2. nosná "balustráda" má svá úskalí.. například by byl ten nosník velmi náchalný ke ztrátě stability-boulení... na statické schéma se můžeme podívat zítra. J

    OdpovědětVymazat
  3. dobry den anno, prosum udelejte do patku rozvrh plachty, dekuji, ph

    OdpovědětVymazat